Reading time:

Spirii indgår partnerskab med tyske GP JOULE CONNECT

Spirii tager en større bid af det tyske marked med et nyt samarbejde med den tyske ladeoperatør GP JOULE CONNECT. Samarbejdet giver GP JOULE CONNECT nye muligheder for at skalere sin ladeforretning med adgang til Spiriis markedsledende ladeplatform, innovative energistyringsystemer og en ny, brugervenlig ladeapp.

Den danske platformsvirksomhed og ladeoperatør Spirii skruer nu op for ekspansionen på det tyske marked med et nyt partnerskab med GP JOULE CONNECT, der opsætter infrastruktur til opladning af elbiler.

GP JOULE CONNECT har, ifølge administrerende direktør Jörg Blumenberg, valgt Spirii som samarbejdspartner med henblik på at samle deres eksisterende ladeinfrastruktur på Spiriis ladeplatform og udvide med nye, innovative produkter og services.

"Vi har valgt at indgå samarbejde med Spirii for at supplere vores ekspertise inden for planlægning og implementering af ladeløsninger med Spiriis ekspertise inden for ladeplatforme,”siger Jörg Blumenberg. “Via Spirii kan vi nu tilbyde avancerede energistyringssystemer som dynamisk lastbelastning, én samlet ladeplatform til administration af ladestandere og en ny, brugervenlig ladeapp. Dermed kan vi tilbyde vores kunder en række nye, spændende forretningsmuligheder i tråd med vores motto ‘supercharging your business’.”

GP JOULE CONNECT administrerer flere tusinde ladestandere for en lang række kunder, og de mange ladestandere bliver nu flyttet over Spiriis platform.

Spiriis CEO, Tore Harritshøj, er meget begejstret for samarbejdet, der giver GP JOULE CONNECT mulighed for at tilbyde egne kunder skræddersyede ladeløsninger og bedre mulighed for at skalere deres ladeforretninger og skabe nye indtægtskilder.

“Vi er meget stolte af at indgå partnerskab med så stærk en ladeaktør som GP JOULE CONNECT. Vi har sammen udviklet et fremtidssikret set-up, som også gør det muligt for GP JOULE CONNECTs kunder at gøre deres ladestandere til en indbringende forretning,” siger Tore Harritshøj. “GP JOULE CONNECT har eksempelvis mange flådekunder, som kun bruger ladestanderne i specifikke tidsrum. De kan derfor med fordel åbne ladestanderne op for offentligheden, når de ikke er i brug. Via vores platform kan de selv administrere, hvornår og til hvilken pris, standerne skal være tilgængelige for andre.”

Det har desuden været en afgørende faktor, at GP JOULE CONNECT – via Spiriis åbne API og whitelabelløsinger – nemt kan integrere data i deres eksisterende systemer. På den måde kan de tilbyde deres kunder tilpassede ladeløsninger, hvilket øger effektivteten i administrationen af ladestanderne i både offentlige og private sammenhænge.